FysioPilates

v/Anita M. Nicolaysen, Mobil 51 31 77 44
Tidspunkt: torsdag kl. 15:00 – 16:00

FysioPilates er skånsom og alligevel udfordrende, og særlig velegnet til træning af hele din krop! FysioPilates er en videreudvikling af konceptet Pilates, hvor det fysioterapeutiske aspekt er inddraget i træningen.

Træningen:

• Træningen, der er skånsom og effektiv, fokuserer på sammenspillet mellem de dybe stabiliserende mave-, ryg- og bækkenbundsmuskler.
  • Fokus på vejrtrækningen som et vigtigt element i alle øvelserne
  • Funktionel træning, som overføres til hverdagssituationer og sportsaktiviteter, så unødvendigt slid og smerter i bevægeapparatet undgås.
  • Træningen består primært af gulvøvelser. Forskellige redskaber vil blive inddraget.
  • Holdet er på max 6 deltagere, da der er fokus på kvaliteten i øvelserne og individuelle hensyn.
  • Alle kan være med – lige fra den inaktive til eliteudøveren
  • Velegnet til: LBH, whisplash, rygproblemer, bækken- og hoftesmerter, skulder- og nakkesmerter, kroniske smerter, før- og efterfødsel.

Formålet med FysioPilates:

• Styrke stabiliteten og udholdenheden af kroppens stabiliserende muskler, samt at optimere kropsholdningen og kropsbevidstheden.
  • Optimering af smidighed, balance og koordination, og hermed forebygge, mindske eller fjerne smerter og funktionsforstyrrelser.
  • Indlæring af hensigtsmæssige bevægemønstre i forhold til belastning af kroppens led, muskler og andre strukturer.
  • Mindske unødvendig spænding i kroppen.
  • Optimere kropsholdningen.

Klinikkens