Patienttyper

Hos Haderslev Fysioterapi behandler vi alle typer af patienter. Både børn og voksne er velkomne.
Vi behandler både uden eller med henvisning fra egen læge, også §62 vederlagsfri patienter.
Vi har samarbejdsaftaler med flere sundhedsforsikringer, kontakt din forsikring herom.

Du kan få tilskud fra Sygesikring Danmark samt fra din kommune.

Læs mere her Priser & Tilskud

Fysiurgiske lidelser

Haderslev Fysioterapi behandler både akutte og kroniske led- og muskelskader.
Ligeledes kan vi afhjælpe forskellige typer af muskelspændinger samt hovedpine.
Vi kan både behandle, smertelindre og vejlede dig i korrekte arbejdsstillinger, øvelser og træning.

Øvelsesterapi

Du instrueres i øvelser, som øger stabiliteten, muskelstyrken og muskeludholdenheden.

Du kan tilbydes optagelse på klinikkens træningshold. Læs mere her

Helhedsundersøgelse

Ud fra et indgående kendskab til anatomi, fysiologi og skadessammenhæng foretager fysioterapeuten en grundig helhedsundersøgelse af kroppens funktion.

Behandling

Fysioterapeuten vurdere, ud fra et helhedssyn, hvilken behandling der er påkrævet, samt hvilken træning og øvelser du selv skal udføre for at undgå tilbagefald.

Fysioterapeuten involverer dig i behandlingen, da vi i fællesskab opnår de bedste resultater og herved også ansvar for dit eget helbred.

Den fysioterapeutiske behandling består af mange inventioner, som bl.a. holdningskorrektion, ergonomi, øvelsesterapi, kinesiotape, akupunktur, el-terapi, kraniosakralterapi (KST) og manuelle teknikker som bl.a. led mobilisering, manipulation og myofascial release.

Kroniske lidelser

Hos Haderslev Fysioterapi tilbyder vi behandling og genoptræning for bl.a. apoplexi-, parkinson-, sklerose-, osteoporose-, samt gigtpatienter. Kontakt klinikken omkring behandling, træning samt råd og vejledning.

Hjemmebehandling

Du kan tilbydes hjemmebehandling, hvis du er for dårlig til at komme til klinikken. Kontakt os for aktuelle tider og priser.

Læs mere om de behandlinger vi tilbyder:

Genoptræning

Vi er gode til genoptræning af skulder, hofte, knæ, fødder og ryg, hvor der under behandlingen og træningen lægges vægt på, at opnå dit tidligere eller bedst mulige funktionsniveau.

Klinikkens eget træningslokale med forskellige træningsredskaber, sikre dig en god genoptræning.

Haderslev Fysioterapi tilbyder forskellige typer af akupunktur:

Acunova, NADA, Dry needling 101 samt IMS (Intra Muskulær Stimulering).

Læs mere om IMS her

Smertelindring

Vi kan foretage smertelindring ved bl.a. manuelle teknikker, El-terapi, øvelsesterapi, kinesiotape og akupunktur.

Formthotics

Formthotics hjælper på smerter. Vi bevæger os hver dag på hårde underlag.
Det slider på fødderne og kroppen, så det med tiden kan udvikle sig til ømhed og måske smerter. Med Formthotics indlæg i skoen kan langt de fleste reducere både ømhed og smerter i fod, hæl, knæ, akillessene, skinneben, hofte og ryg.

Formthotics forebygger skader. Fodtøj er masseproduceret og passer til en gennemsnitsfod. Et Formthotics indlæg bliver formet 100 % til lige netop din fod og giver dig den bedste og mest komfortable støtte. Dermed er du rigtig godt beskyttet mod skader og slitage.

Formthotics anbefales af læger, fodterapeuter, fysioterapeuter og kiropraktorer over hele verden, netop fordi det giver optimal støtte og formindsker slitage og smerter.

Indlæg til hverdag og sport.
Indlæg til alle typer sko og fødder.
Formthotics laver indlæg der passer til de fleste typer af sko og aktiviteter. Der findes både smalle, brede, hårde og bløde indlægssåler, og din behandler vil vurdere hvilken type der passer bedst til dig, din fod og dit fodtøj. Formthotics indlægssåler kan bruges i både hverdagssko, arbejdssko, stilletter og i mange forskellige typer af sportssko. Få hjælp til en bedre støtte og komfort i alle dine aktiviteter.

Klinikkens
åbningstider